سفارش تبلیغ
صبا ویژن
blogsTemplates for your blogpersianblogpersianyahoo
چشمها پیش قراولان دلهایند . [امام علی علیه السلام]
خلیج همیشه فارس

  نویسنده: علیرضا اخلاقی  
 

 یک بازی سوم شخص است که در آن استراتژی حرف اول را می زند . در این بازی شما به عنوان نیرو های PMC ( ارتش های خصوصی ) برای مقابله با تروریست ها وارد بازی می شود . نام دو شخصیت بازی Rios و Salem می باشد . در بازی استراتژی بسیار مهم است و باید بهترین استراتژی ها را پیاده کنید تا بتوانید در بازی به جلو بروید . در بازی کاراکتر شما و یارتان دارای انواع اسلحه ها و زره ها می باشید . از جمله این سلاح ها می توان به به ماسک های روی صورت دو کاراکتر اصلی بازی اشاره کرد که ضد گلوله می باشند . از انواع اسلحه ها هم می توان به M4 – M16 – MP 5 و ... اشاره کرد . علاوه بر اسلحه های آماده این بار EA یک نو آوری خوب را در بازی پیاده کرده است . در بازی شما می توانید انواع اسلحه ها را به هر شکل و غیافه ای بسازید . برای ساخت اسلحه ها Eleman های فوق العاده زیادی برای استفاده در بازی قرار داده شده است . شما می توانید برای انواع اسلحه ها : Pistol – SMG و ... اسلحه طراحی کنید . در بازی یک Aggrometer وجود دارد که یکی از بزرگترین کمک های قرار داده شده در بازی می باشد . این وسیله قابلیت نمایش تمام دشمنان را دارد . این وسیله کمک دیگری که می تواند بکند این است که شما می توانید به صورت یک روح خود را مخفی کنید و یارتان از روی این وسیله شما را راهنمایی می کند . استفاده از Flash ، دودزا و نارنجک در بازی بسیار مهم است و می تواند کمک زیادی به شما بکند . همچنین در Aggo Meter میزان شعاع آسیب رساندن آنها وجود دارد .

در بازی این قابلیت وجود دارد که پشت سر دشمنتان بروید بدون اینکه او بفهمد و او را به بهترین شکل ممکن نابود سازید . زره های شما این قابلیت را می دهند که در جنگ های تن به تن فوق العاده قوی باشید و انواع حرکات را اجرا نمایید .
بخش آنلاین بازی نیز جالب درست شده است . در بخش آنلاین می توانید کاراکترتان را خودتان طراحی کنید و وارد بازی شوید . همچنین امکان Co-Op بازی کردن به صورت آنلاین نیز در بازی وجود دارد . از دیگر بازی های آنلاین می توان به کشتن فرمانده تیم مقابل یا دزدین پرچم آنها اشاره کرد .
گرافیک بازی نیز در سطح خوبی قرار دارد و نسبت به نمایش بازی در E3 2007 خیلی بهتر شده است . اجزای محیط از Eleman های زیادی درست شده و فوق العاده پر جزییات است . کاراکتر ها نیز از Polygon های زیادی درست شده است و خیلی خوب ساخته شده اند . همچنین برای حرکت کاراکتر ها از Motion Capture استفاده شده است که حرکات آنها را خیلی طبیعی کرده است . نورپردازی بازی نیز بسیار عالی است و همچنین Reflect نور بر روی اسلحه ها و اجسام به خوبی ساخته شده است.

و اما گیم پلی بازی که یکی از قوی ترین بخش های بازی است . مهمترین نکته در گیم پلی بازی تاکتیک های تیمی و خاص آن است . که به بررسی آنها می پردازیم :

<!--[if !supportLists]-->1) <!--[endif]-->Step Jump : یکی از افراد کنار دیوار می ایستد و نفر دوم از روی دست او بالا می رود و همه را می کشد و نفر پایین را بالا می کشد .

<!--[if !supportLists]-->2) <!--[endif]-->Back-to-Back : یکی از جالبترین و مهمترین تکنیک های بازی است . دو کاراکتر پشت خود را به هم می زنند و همه را می کشند . در این روش هر کاراکتر پشت نفر دیگر را کاور می کند که البته قابلیت چرخش نیز وجود دارد .

<!--[if !supportLists]-->3) <!--[endif]-->Driving : Hovercraft ، چتر و دیگر وسایل نیاز دارند تا یکی آنها را کنترل کند و نفر دیگر دشمنان را بزند .

<!--[if !supportLists]-->4) <!--[endif]-->Kudos : در واقع این بخش تاکتیک مستقیم در بازی نیست . بعد از نبرد ها می توانید با یار خود شوخی کنید و یا از او تشکر کنید که این کار در درست عمل کردن او تاثیر دارد ، اما اگر با او بدرفتاری کنید او نیز کار های شما را با بی دقتی انجام می دهد .

<!--[if !supportLists]-->5) <!--[endif]-->Aggro meter : یکی از افراد نیرو های دشمن را سرگرم می کند و نفر دوم خود را پنهان کرده و دشمنان را از پای در می آورد . این کار را باید با سرعت انجام دهید . هر کدام از افراد می توانند 15 ثانیه خود را مخفی کنند .

<!--[if !supportLists]-->6) <!--[endif]-->Healing : وقتی یک نفر زخمی ش.د و نتواند حرکت کند ، نفر دوم او را می کشد و به جای امنی می برد و او را به قول معروف healing می کند . البته در این بین فرد زخمی باید نیروهای دشمن را بزند تا نفر دوم او را به جای امنی ببرد .

<!--[if !supportLists]-->7) <!--[endif]-->Feign Death : اگر در آستانه مرگ قرار بگیرید می توانید خود را به مردن بزنید تا قدرتتان پر شود و سپس بلند شوید .

<!--[if !supportLists]-->8) <!--[endif]-->Co-Op Snipe : هر دو نفر Snipe بر میدارند و با استفاده از ?ن در یک زمان همه را می زنند .

<!--[if !supportLists]-->9) <!--[endif]-->Riot Shield : یک نفر یک سپر مانند در خودرو را نگه می دارد و نفر دوم از پشت او به دشمنان شلیک می کند و بدین ترتیب می شود به راحتی در بعضی نقاط پیشروی کرد .

Weapon Swap : می توانید تفنگ های خود را در مواقع نیاز با یاراتان عوض کنید

مشاهده می شود که Game Play بازی تکنیک های بسیار جالبی را دارد که از یکنواخت شدن بازی جلوگیری می کند . در بازی قابلیت Customize کردن سلاح ها نیز وجود دارد . شما می توانید بر روی اسلحه خود انواع تغییرات را ایجاد کنید . مثلا برای اسلحه خود یک سپر ضد گلوله بذارید و یا لوله آن را عوض و .... . برای هر اسلحه وسایل بسیار زیادی وجود دارد . البته شما می توانید رنگ و نوع کلاه خود را هم عوض کنید . همچنین در این بخش می توانید زره خود را هم Upgrade کنید . البته بعد از مرحله یا در وسط هر مرحله به شما مقداری پول داده می شود که شما تنها با استفاده از آنها می توانید سلاح های خود را Upgrade کنید . کنترل وسایل نقلیه نیز در بازی خوب کار شده و شما می توانید به راحتی آنها را کنترل کنید .

واما گرافیک بازی که از Unreal Engine 3 استفاده می کند . گرافیک بازی نسبتا خوب طراحی شده ، اما در سطح عنوان های نسل حاضر مانند COD 4 نیست . تکنیک بازتاب نور را می توانید در MOH : Airborne نیز مشاهده کنید . کاراکتر های بازی به خوبی طراحی شده اند و جذابیت بالایی دارند و همچنین لباس های آنها ، که بسیار با جزییات هستند . اما در بازی تکسچر ها خوب کار نشده و این جزء دلایلی است که باعث شده گرافیک بازی قوی نباشد . نور پردازی در بازی خوب کار شده اما این بخش نیز قوی نیست . بازی تنها در بعضی نقاط از سیستم HDRI استفاده می کند و در بیشتر بخش ها از سیتم های Omni ، Target Spot ، Free Spot و Sun Light استفاده می کند . برای ساخت سایه ها نیز AA خوب کار شده و شما شاهد سایه هایی با لبه های نرم هستید . البته سیتم سایه بازی از Ray Trace Shadow و Mental Ray Shadow استفاده نمی کند و در هیچ نقطه ای از بازی از سیستم های قدرتمند Global Illumination یا Self Illumination استفاده نشده است . برای ساخت کاراکتر های اصلی بازی از 10 هزار Polygon استفاده شده است . در کل گرافیک بازی قوی نیست و ضعییف هم نیست . هوش مصنوعی بازی در بعضی مواقع بسیار عالی عمل می کند و در بعضی مواقع شما را کاملا نا امید می کند . نیروهای دشمن به خوبی به پشت سنگر ها و عوامل طبیعی می روند و کاور می گیرند . اما در بعضی مواقع خیلی بد عمل می کنند و می آیند جلوی شما تا آنها را راحت بکشید . یارتان هم بعضی مواقع کاملا حرفه ای عمل می کند و در بعضی مواقع حتی افراد نزدیکش را هم نمی تواند بزند .

فیزیک و تاثیر پذیری بازی محیط هم خوب مار شده و اکثر نقاط محیط در برابر حرکات شما ، انفجار ها و دیگر عوامل واکنش نشان می دهد.



 
   
پنج شنبه 87 خرداد 23 ساعت 10:25 صبح

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  پیش نمایش بازی ARMY OF TOW
نقدوبررسی بازی just cause 2
 
پارسی بلاگ

خانه مدیریت شناسنامه ایمیل

5258: کل بازدید

0 :بازدید امروز

0 :بازدید دیروز

 RSS 

 
درباره خودم
خلیج همیشه فارس
علیرضا اخلاقی
من یک دانش اموز کلاس سوم راهنمایی هستم بهترین و کامل ترین نقد و بررسی های بازی ها را از من بخواهید و دراخر هم نظر یادتون نره. با ارزوی موفقیت برای تک تک شما.
 
لوگوی خودم
خلیج همیشه فارس
 
 
 
 
اشتراک